Natrag

Koža i voda

Voda čini oko 70 - 80% našeg tijela i neophodna je za rad čitavog organizma. Dehidracija vrlo brzo dovodi za niza organskih poremećaja i do smrti. Koža je vrlo aktivan organ , možda i jedini organ našeg tijela s najvećim brojem raznolikih stanica. Ako znamo da je voda sastavni dio svake stanice i neophodna je za njezin život i normalan rad - jasno nam je da je neophodna i za zdravu kožu, kosu i nokte. Nedostatak vode u koži rezultirati će njenim matiranim izgledom, suhoćom, krhkim i lomljivim noktima i naelektriziranoj, pretjerano suhoj ili pretjerano masnoj kosi.

No sve promjene na koži posljedica su unutarnjih zbivanja, a kad je voda u potanju, posljedica su ili premalog unosa ili pretjeranog gubitka vode.

Najčešće su:

1. Promjene u probavnom traktu  

Kronične upalne promjene u probavnom traktu uzrokovati će metaboličke poremećaje i aktivirati žlijezde lojnice te će površina nekih područja kože (T-zona na licu, iznad prsne kosti, između lopatica, perigenitalno, vlasište i obrasli dijelovi kože) izgledati suha i gruba, crvena i nerijetko ljuskava - što najčešće prepoznajemo kao seboreju. Akutne upalne promjene mogu uzrokovati dijareju ili učestalije stolice pa će nastupiti dehidracija čitavog organizma, a s tim u vezi i kože koja će biti generalizirano suha i sivkasta.

2. Promjene u urogenitalnom traktu  

Akutne upalne promjene rezultiraju zadržavanjem tekućine te koža izgleda blijedo, prisutna su nateknuća - oko zglobova ruku i nogu, potkoljenice, područje oko očiju. Kronične upalne promjene aktiviraju žlijezde znojnice, pa se promjene nalaze na tim dijelovima - čitava leđa, čelo i postranični dijelovi lica, uz rub čeljusti, dekolte - u smislu manjih rožnatih perlica koje začepljuju izvodne kanale znojnica pa promjene izgledaju kao brojni zatvoreni komedoni.

3. Promjene u funkciji štitnjače i drugih žlijezda s unutarnjim izlučivanjem

Najbolji način da se očuva normalna razina vode u koži nije samo redovito pijenje 2 L vode dnevno već:

  1. fizička aktivnost - potiče cirkulaciju
  2. dovoljno kvalitetnog sna 
  3. kvalitetna i redovita prehrana
  4. posjeti Wc-u više puta na dan
  5. odijevanje prilagođeno vremenu
  6. briga o općem zdravlju

Zaštita privatnosti pitajte nas